کد خبر: ۹۶۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تعداد بازدید: ۹۷
فرماندار منطقه لنینگراد امروز (یکشنبه) تایید کرد، یک آتش سوزی در ترمینال صادرات گاز "نوواتک" اتفاق افتاده است.

آتش‌سوزی در ترمینال گازی دریای بالتیک روسیه/ احتمال حمله پهپادی اوکراینبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : فرماندار منطقه لنینگراد امروز (یکشنبه) تایید کرد، یک آتش سوزی در ترمینال صادرات گاز "نوواتک" اتفاق افتاده است.

این آتش سوزی باعث شده تا مقام‌ها ناحیه "کینگیسپکسی" را در حالت هشدار بالا قرار داده و ترمینال را تخلیه کنند. آتشنشان‌ها در محل مستقر شده و اوضاع را تحت کنترل دارند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اگرچه علت وقوع این آتش سوزی مشخص نیست اما ساکنان می‌گویند صدای پرواز پهپادها را پیش از انفجار این ترمینال گاز شنیده‌اند.

روزنامه محلی "فونتانکا" گزارش کرد، نزدیک به زمان وقوع انفجار، فرودگاه سن پترزبورگ وضعیت مخصوصی را به هواپیماها اعلام کرد که بر اساس آن برخاستن و فرود هواپیماها به دلیل یک خطر خارجی ممنوع می‌شود.

وقوع این آتش سوزی در بندر "اوست-لوگا" در دریای بالتیک بود که ۱۷۰ کیلومتری سن پترزبورگ و ۳۵ کیلومتری مرز استونی است. در این مکان ۱۲ ترمینال انتقال گاز وجود دارد و برای تولیدات دیگر شامل گاز و نفت، کودهای کشاورزی، گاز ال.ان.جی و همچنین چوب و غلات نیز به کار برده است.

اخیرا نیز ارتش روسیه یک حمله پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه سن پترزبورگ که به گفته رسانه‌های محلی، یک پایانه نفتی را هدف قرار داده بود، خنثی کرد. یک فروند هوانورد ملخ‌دار حامل سه کیلوگرم مواد منفجره در مجاورت شرکت سهامی پایانه بارگیری نفت خام این شهر سرنگون شد.

اوکراین مرتبا زیرساخت‌های مناطق مرزی روسیه را با حملات پهپادی و موشکی هدف قرار داده است و انجام حملات به اهدافی تا منطقه لنینگراد - در حدود ۱۰۰۰ کیلومتری مرز اوکراین – بی سابقه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: