کد خبر: ۹۶۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۶۸
اگر غذایی روی زمین ریخت و بلافاصله برداشته شد،‌خوردنش اشکالی ندارد؟

اگر غذایی ۵ ثانیه پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی‌خطر است؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، فرهاد طالبیان: «هر وقت پسرم غذا را روی زمین می‌اندازد، می‌خواهد آن را بخورد. او سعی می‌کند از "قانون ۵ ثانیه" استفاده کند که می‌گوید اگر غذا ۵ ثانیه یا کمتر پس از برخورد به زمین برداشته شود، خوردن آن بی خطر است. آیا این درست است؟»

پاسخ کارشناسان به این سوال منفی است. آنها می‌گویند خوردن غذایی که روی زمین افتاده، هرگز ایده خوبی نیست. قانون ۵ ثانیه فقط خیال بافی است چراکه باکتری‌ها می‌توانند به محض برخورد با غذا به زمین بچسبند و غذاهایی که سطوح مرطوب دارند، مانند یک تکه سیب، حتی راحت‌تر از چیزهایی مانند بیسکوئیت، باکتری‌ها را جذب می‌کنند.

پس حتی غذاهایی که به سرعت و بلافاصطه از روی زمین برداشته می‌شوند، نیز ممکن است آلوده شوند. کف‌های کثیف کع قطعا خطرات آشکار ه و قابل دیدنی دارند، اما آن‌هایی که تمیز به نظر می‌رسند نیز می‌توانند حاوی باکتری‌ها نیز باشند. برخی از میکروب‌ها می توانند برای مدت طولانی روی زمین زنده بمانند و البته دیدن آنها غیرممکن است.

پس با آن تکه لذیذ از هر چیزی که از دست شما افتاد، چه کار می‌کنید؟ مطمئن‌ترین انتخاب این است که آن را دور بیاندازید.

منبع: kidshealth

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: