کد خبر: ۹۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۶۶
در پی انتشار محتوای «اسناد فاش شده پنتاگون» یک مقام مصری تصمیم دولت این کشور برای تولید و فروش مخفیانه تسلیحات به روسیه را تکذیب کرده است. در اسناد فاش شده پنتاگون آمده است که مصر در نظر دارد برای تامین نیاز ارتش روسیه به تسلیحات برای ادامه جنگ در اوکراین، چهل هزار موشک به این کشور بفروشد.
ادامه جنجال اسناد لو رفته پنتاگون؛ مصر تصمیم به فروش موشک به روسیه را تکذیب کردبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: در پی انتشار محتوای «اسناد فاش شده پنتاگون» یک مقام مصری تصمیم دولت این کشور برای تولید و فروش مخفیانه تسلیحات به روسیه را تکذیب کرده است.
 
 
 

در اسناد فاش شده پنتاگون آمده است که مصر در نظر دارد برای تامین نیاز ارتش روسیه به تسلیحات برای ادامه جنگ در اوکراین، چهل هزار موشک به این کشور بفروشد.

این مقام مصری این گزارش را «کاملا بی‌اساس» توصیف کرده و گفته است که دولت مصر به هیچیک از طرف‌های جنگ اوکراین کمک تسلیحاتی نمی‌کند.

اظهارات این مقام مصری بدون ذکر نام در تعدادی از کانال‌های خبری حامی دولت مصر منتشر شده است.

این مدارک را واشنگتن پست از بخشی از اسناد وزارت دفاع آمریکا که به بیرون درز کرده برداشته و منتشر کرده است.

بخشی از این مدارک مربوط به نحوه تامین تسلیحات در جنگ اوکراین است.

دولت روسیه این گزارش‌ها را «افسانه‎‌سرایی» دیگری توسط منابع غربی توصیف کرده است.

با ادامه جنگ در اوکراین و تلفات و خسارات سنگین آن، گزارش‌هایی از مشکلات ارتش روسیه در زمینه تامین نیروی انسانی و تسلیحات منتشر شده که براساس آنها، دولت روسیه برای دریافت اسلحه به کشورهای مختلف متوسل شده است.

منابع نظامی اوکراین و غرب ارسال پهپادهای ایران به روسیه و کاربرد آنها به خصوص علیه مراکز غیرنظامی در اوکراین را تایید کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: