کد خبر: ۶۵۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
تعداد بازدید: ۱۳۹۰
یک متخصص طب سنتی عنوان کرد:
یک متخصص طب سنتی گفت: مصرف غذاهای فست فودی, نوشابه‌های گاز دار، همبرگر - سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به راحتی هضم نمی‌شود و به اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.
مریم مقیمی درباره بوی بد دهان اظهار داشت: مصرف غذاهای بیات، غذاهای کارخانه‌ای، غذاهای غلیظ و دیر هضم موجب بروز بوی دهان می‌شود.

به گفته وی همچنین مصرف غذاهای فست فودی, همبرگر و سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به راحتی هضم نمی‌شود و به اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: مصرف تنقلات بی رزش مانند پفک, چیپس, آبمیوه‌های صنعتی, زیاد خوردن غذا, با هم خوری و برهم خوری‌ها نیز از علل دیگر بوی بد دهان است.

مقیمی اضافه کرد: برای پیشگیری از بوی بد دهان افراد از مصرف انواع نوشابه‌های گاز دار و بدون گاز صنعتی, قهوه، کاکائو، نسکافه, گوشت گاو و گوساله, اب یخ, غذاهای خمیری مانند ماکارونی، الویه، قارچ، سیب زمینی پرهیز جدی داشته باشند.

وی با بیان, طرز تهیه یک خمیر دندان گیاهی گفت: برای تهیه خمیر دندان گیاهی می‌توان گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30گرم و تخم گشنیز 5گرم، همه را نرم بکوبند یا آسیب کنند، مسواک را خیس کنند و به پودر آغشته کنند و مسواک بزنند.

این متخصص طب سنتی افزود: مالیدن مخلوط عسل و نمک و سرکه ماهی حداقل سه الی چهار بار بر دندان‌ها باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: افراد از مصرف موادغذایی شیرین قنادی مثل نان خامه‌ای و در مجموع شیرینی زیاد بپرهیزند چرا که عاملی برای بوی بدن دهان است و به  دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.
 تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: