کد خبر: ۶۵۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
تعداد بازدید: ۵۸۶
اپتومتریست های استرالیا معتقدند كه كودكان باید روزانه مدتی را در فضاهای باز دارای نور كافی قرار گیرند، زیرا این امر سبب كاهش پیشرفت و جلوگیری از شیوع نزدیك بینی در آنها می شود.
كاهش خطر نزدیك بینی كودكان با حضور در فضاهای پرنور خارج از خانه'اسكات رید' اپتومتریست و محقق ارشد این پروژه در دانشگاه فناوری كوئینزلند (QUT) گفت: برای پیشگیری از پیشرفت و افزایش ابتلا به نزدیك بینی در كودكان صرف وقت در فضاهای باز برای آنها لازم و ضروری است.
این محقق در یك سخنرانی در كنوانسیون بینایی استرالیا در كوئینزلند گفت: حضور طولانی مدت كودكان در فضاهای سربسته و كم نور علت اصلی نزدیك بینی در كودكان است، در حالی كه به اشتباه كار كردن با رایانه و سایر وسایل الكترونیكی علت آن ذكر می شود.
به واقع نمایشگرها و دستگاه های الكترونیكی موجب می شوند كه كودكان امروزی در قیاس با گذشته زمان بیشتری را در خانه و فضاهای بسته صرف كنند.
اپتومتریست ها ی استرالیایی قرار گرفتن در معرض نور و حضور در فضای باز به مدت كمتر از 60 دقیقه در روز را علت مهم افزایش ابتلا به نزدیك بینی ذكر كردند.
انها برای این مطالعه رشد بینایی چشم كودكان شركت كنندگان در این مطالعه را كه مجهز به سنسور نور ساعت مچی بودند اندازه گیری كردند. این دستگاه فعالیت فیزیكی و قرار گرفتن كودكان را در معرض نور به مدت دو هفته ابتدا در ماه های گرم و سپس ماه های سرد سال ثبت كرد.
این محقق گفت: كودكانی كه كمتر از دیگران در معرض نور در فضای بیرون قرار گرفتند پیشرفت بیشتری در زمینه ابتلا به نزدیكی بینی داشتند.
در ماه فوریه براساس تحقیق جهانی اعلام شد كه نیمی از جمعیت جهان در سال 2050 نزدیك بین خواهند بود و همچنین اگر اقدامات مقتضی صورت نگیرد، 10 درصد جمعیت جهان تا آن هنگام در معرض خطر نابینایی خواهند بود.

 شفا آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: