کد خبر: ۶۵۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
تعداد بازدید: ۶۶۶
هنوز نفس‌هاشان سخت بالا می‌آید و هنوز هم نگاه‌هاشان به اندازه درد و رنج یک عمر بیماری، سرد و غمگین است.
این 3 نفر حالا

از اولین باری که به دفتر ایسنا آمدند کسری رنجورتر شده، پارسا آرام‌تر شده و این وسط اما شبنم محکم‌تر و سخت‌تر شده تا شاید تلاشش برای ادامه زندگی او و دو برادرش نتیجه دهد.

به گزارش ایسنا،  روز پیش بود که به دفتر ایسنا آمدند و از بیماری گفتند که امان‌شان را بریده و حالا نبود دارو به یک قدمی مرگ‌شان رسانده...

از بیماری گفتند که حالا سالی یک میلیارد تومان خرج روی دست‌شان می‌گذارد و از پدر و مادری گفتند که برای زنده ماندن سه فرزندشان روز و شب‌شان یکی شده و شب‌ها تنها برای نفس کشیدن فرزندان‌شان شیفت می‌دهند و شب زنده داری می‌کنند.

از بی‌طاقتی و بی‌تابی کسری در دیدن درد و رنج پدر و و مادر و ناکامی سه باره او در خودکشی گفتند و از بی‌مهری‌هایی که طی این مدت در راه تامین هزینه‌های درمان‌شان دیده‌اند.

گفته‌هاشان خبر شد و خبرشان دیده شد و باز هم مثل همیشه این مردم بودند که اول از همه ابراز همدردی کردند و در نهایت وزیر کشور در پی انتشار این خبر در خبرگزاری ایسنا، در تاریخ 28 اسفندماه نامه‌ای به شرح ذیل خطاب به استاندار کرمانشاه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد:

«انتشار خبر بیماری صعب‌العلاج سه خواهر و برادر کرمانشاهی که از آسیب‌های به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی رنج می‌برند، تاثر هموطنان عزیزمان را برانگیخت.

لازم است با پیگیری مجدانه از طریق مراجع و سازمان‌های ذیربط و انجام مساعدت‌های مورد نیاز گامی خیرخواهانه در خدمت به مردم قدرشناس و شایسته میهن اسلامی در آستانه سال نو برداشته شود و گزارش اقدامات صورت گرفته در اختیار عموم مردم و اینجانب قرار گیرد.»

این دستور موجب شد تا مسئولین استانداری به همراه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای جویا شدن از وضعیت این سه نفر شبانه راهی بیمارستان «محمد کرمانشاهی» شوند.

عیادت صورت گرفت، پرونده‌های پزشکی هر سه نفرهم بررسی شد و قول‌هایی برای رسیدگی به روند درمان آنها داده شد.

پس ازآن عیادت، سراغ مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه رفتیم و از روند رسیدگی به کار این سه نفر پرسیدیم و حسین باباجانی گفت که دانشگاه علوم پزشکی در چارچوب ضوابط به وضعیت درمان این سه نفر رسیدگی می‌کند و خرید دستگاه اکسیژن ساز که شبنم، کسری و پارسا هر سه، روزانه 16 تا 20 ساعت به آن نیاز دارند هم اعتبار کلان می‌خواهد که فعلا امکان تامین آن نیست.

حالا 20 روزی گذشته و سراغ کمک‌ها را که از شبنم می‌گیرم؛ یک کلمه جواب می‌دهد: "هیچی"

شبنم می‌گوید: تنها یک مبلغ مختصری را مردم کمک کرده‌اند و عملا از هیچ ارگان و نهادی تاکنون کمک دریافت نکرده‌ایم.

...همه چیز به جلسه امروز با رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رسید وبرای پیگیری مجدانه روند رسیدگی به این سه نفر رسانه‌های دیگر را هم خبر کردیم تا همه در این جلسه باشند و در جریان روند رسیدگی به درمان آنان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، امروز شبنم، کسری و پارسا ریسانی در جلسه‌ای با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جمعی از خبرنگاران حاضر شدند تا بفهمند بعد از گذشت 20 روز از رسانه‌ای شدن موضوع بیماری‌شان و دستوراتی که وزیر کشور در خصوص رسیدگی به وضعیت آنها داده، قرار است چه کاری برایشان انجام شود.

ابتدای این جلسه حشمت‌الله ریسانی پدر شبنم، کسری و پارسا بود که بی‌مقدمه از از دست رفتن کسری گفت و این‌که دکترها جوابش کرده‌اند.

ریسانی گفت: تا امروز مال و اموالی داشتم و توانستم خرج سه فرزند بیمارم کنم، اما دیگر بریده‌ام و توانی ندارم که بخواهم برایشان دارو تهیه کنم...

دکتر حسین کریم رییس دانشگاه علوم پزشکی هم وضعیت حاد کسری را تایید کرد و افزود: متاسفانه کسری به مرحله "آیزن منگر" رسیده و دچار مشکلات بسیاری شده، اما شبنم و پارسا به نسبت او وضعیت بهتری دارند و هنوز به این مرحله نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت این سه نفر هر کاری از دست ما در استان بربیاید دریغ نخواهیم کرد و در همین راستا بهترین راهکاری که به ذهن ما رسیده این است که تیمی از پزشکان فوق تخصص استان متشکل از یک پزشک فوق تخصص ریه و دو پزشک فوق تخصص قلب تشکیل شود و این تیم با پزشکان متخصص بیمارستان "مسیح دانشوری" تهران لینک شده و یک لاین درمانی برای این سه نفر تشکیل شود.

کریم افزود: این لاین درمانی باید داروهای این سه نفر را تایید کند و به ما بگویند که این سه نفر چه داروهایی نیاز دارند تا برای آنها تهیه شود و با تایید آنها داروهایی که در استان بشود آنها را تهیه کرد در اختیار این سه نفر قرار می‌گیرد و مابقی داروهایی که قادر به تامین آنها نباشیم را از طریق مکاتبه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا استانداری پیگیری می‌کنیم تا برای آنها تهیه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: داروها ابتدا باید توسط این تیم درمانی تایید شود و سپس برای تهیه آنها اقدام شود.

حشمت‌الله ریسانی در این خصوص با بیان این‌که پزشکان داروهای مورد نیاز فرزندانش را تجویز کرده‌اند، گفت: قطعا ما پزشک نیستیم و خودمان دارو تجویز نکرده‌ایم و پزشکان این نسخه را نوشته‌اند که مدارک بسیاری در این زمینه داریم.

در ادامه صحبت، بحث دستگاه اکسیژن ساز به میان آمد که دکتر کریم با بیان این‌که دستگاه اکسیژن ساز با کپسول اکسیژن ساز متفاوت است، گفت: این دستگاه در بیمارستان استفاده می‌شود و در خصوص خریداری آن برای این سه نفر باید بگویم که ما وظیفه نداریم برای بیماران تجهیزات خریداری کنیم.

وی افزود: این امکان برای آنها هست که مانند سایر بیماران بیایند در بیمارستان و اکسیژن بگیرند.

...این صحبت در حالی است که بدن این سه نفر به دلیل نداشتن مو و مژک عفونت جذب می‌کند و از طرفی 20 ساعت ماندن در شبانه‌روز در محیط بیمارستان برای سه فرزند یک خانواده قطعا کار دشواری است و این نکات را شبنم ریسانی متذکر شد و گفت: بدن ما با بیماران دیگر متفاوت است و به خاطر نداشتن مو و مژک در معرض انواع عفونت‌ها هستیم و برای همین نمی‌توانیم روزانه 20 ساعت در محیط بیمارستان بمانیم.

و دکتر کریم در پاسخ به این صحبت توصیه به مصرف آنتی بیوتیک کرد.

شبنم ریسانی در ادامه به از کار افتادن سیستم ایمنی بدن در پی مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک اشاره کرد و افزود: ما با مصرف بسیار آنتی بیوتیک باید چه دارویی مصرف کنیم که سیستم ایمنی ضعیف شده بدن ما را تقویت کند و ما مبتلا به بیماری دیگری نشویم؟

وی تصریح کرد: علاوه بر این برای تامین داروهایی که دانشگاه به ما می‌گوید باید برای تامین آنها با وزارت بهداشت مکاتبه کند، ما این مکاتبات را قبلا انجام دادیم و آنها در نهایت به ما گفته‌اند که داروهای ما در لیست دارویی کشور نیست.

ریسانی افزود: شما به ما بگویید باید چه کار کنیم. چون داروی ما در لیست دارویی کشور نیست. برادرم کسری که وضعیت وخیم‌تری دارد باید بمیرد؟

در نهایت رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ما در حد توان خود در استان می‌توانیم کمک کنیم و بقیه موارد را با وزارت بهداشت مکاتبه می‌کنیم، مگر آنها اقدام کنند، اما قبل از آن تیم پزشکی باید لیست دارویی را تایید کند تا ما لیست این داروها را به وزرات بهداشت بفرستیم.

و وقتی از زمان تشکیل این تیم پزشکی در استان پرسیدم، کریم گفت: فعلا پزشکان تیم در تعطیلات نوروزی هستند و هفته آینده با بازگشت آنها جلسه تشکیل شده و کار تایید داروها انجام می‌شود.

...فعلا کاری جز انتظار از دست‌مان برنمی‌آید و مثل خانواده ریسانی ما هم منتظر تمام شدن تعطیلات نوروز هستیم تا شاید با تمام شدن این تعطیلات، اقدام مجدانه‌ای صورت گیرد و این بار "نوش دارو" پیش از مرگ سهراب برسد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: