کد خبر: ۶۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
تعداد بازدید: ۵۶۰
در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه ایران و اندونزی پیرامون توسعه روابط دو دولت و همچنین تسهیل سفر آسان شهروندان دو کشور گفتگو کردند

به گزارش خبرآنلاین، علی چگینی روز دوشنبه در حاشیه پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی با تری تاریاد مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه اندونزی دیدار و گفت و گو کرد.

مدیران کل کنسولی وزارتخانه های امور خارجه ایران و اندونزی در این دیدار درمورد توسعه روابط میان دو ملت و افزایش تسهیلات برای سفر آسان شهروندان دو کشور به ویژه سرمایه گذاران و بازرگانان و نخبگان علمی و ورزشی گفت و گو کردند.
تری تاریاد مدیرکل کنسولی وزارت خارجه اندونزی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهاد ایران و تشکر از همکاری های نزدیک مقامات انتظامی و امنیتی دو کشور بر آمادگی همه بخش های اندونزی برای گسترش مناسبات و گشودن همه زمینه ها برای سفر آسان اتباع دو کشور به خاک یکدیگر جهت سرمایه گذاری و تجارت ، تحصیل و گردشگری و جلوگیری از اقدامات جنایتکاران، خلافکاران و تروریست ها تاکید کرد.

در این ملاقات همچنین از راهکارهای تسهیل سفر شهروندان ایرانی و اندوزیایی به دو کشور صحبت شد و مقرر گردید تسهیلاتی در این خصوص ایجاد گردد.
همچنین جواد قوام شهیدی مدیر کل امور ایرانیان وزارت امور خارجه که در این دیدار حضور داشت موضوع زندانیان ایرانی در اندونزی و چگونگی یافتن راه حل هایی برای انتقال آنها به ایران ، تخفیف مجازات به ویژه درمورد زندانیان گفت و گو کرد.
موضوع بازگشت داوطلبانه مهاجران ایرانی نیز در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: